work in progress

 
 
 

Efter att ha gjort så otroligt många kjolar som jag har berättat tidigare så har vi som avslut på det kapitlet fått designa en helt egen design och även skapat den. Så här ser ni mitt projekt ut! Absolut det mest komplicerade jag har gjort hittills! Men det är så kul att utmana sig lite och lära sig massa nya saker. Metoden jag ändvände för att göra den här va att ta ett bas mönster, ändra det, sy en prototyp, ändra den, göra ett nytt mönster, sy en prototyp, ändra den sen göra ett nytt mönster igen haha! Ett riktigt projekt! Jag tror den kommer att bli jättefin i slutändan med tyget jag har valt till den! Så håll utkik efter resultatet :)

-----

//After doing so very many skirts as I have told you earlier, we have completed the chapter with imagining our one design and even creating it. So here is my project! Absolutely the most complicated I've done so far! But it's so fun to challenge your self a little bit and learn lots of new things. The method I used to make this was that I started with a bass pattern, then changed it, sew a prototype, change it, make a new pattern, sew a prototype, modify it, then make a new pattern again haha! What a project! I think it will be really nice in the end with the fabric I chose for it! So keep a look out for the result :)